Cikkek ábécé sorrendben
A jazz új sztárja: Bartók Béla
- Lapszám: 2018/4
- Kezdőoldal: 18
- Szerző: Végső Zoltán
- =>
A Párniczky Quartet „Bartók Electrified” (BMC) és a Borbély-Dresch Quartet „Körbe-körbe” (Fonó) című lemezéről írt kritikát Végső Zoltán.
„Tapasztalat, hogy nem lehet úgy két tetszőleges magyar népzenei, világzenei albumot a kezünkbe venni, hogy azok között ne lenne jelen valahol, összekötőkapocsként Bartók és zenéje. De hogy van ez a jazzel? Ugyanígy! Az alább tárgyalt két lemez persze szándékoltan, koncepciójában és a zenészek teljes életútját tekintve is elválaszthatatlan a bartóki hagyatéktól. Kívülről nézve különös lehet azt látni, hogy nemzeti-kulturális identitásunkat egy zeneszerző szellemisége ilyen mértékben meghatározza – és ezzel talán egyedülállóak vagyunk a világon.”
„Tapasztalat, hogy nem lehet úgy két tetszőleges magyar népzenei, világzenei albumot a kezünkbe venni, hogy azok között ne lenne jelen valahol, összekötőkapocsként Bartók és zenéje. De hogy van ez a jazzel? Ugyanígy! Az alább tárgyalt két lemez persze szándékoltan, koncepciójában és a zenészek teljes életútját tekintve is elválaszthatatlan a bartóki hagyatéktól. Kívülről nézve különös lehet azt látni, hogy nemzeti-kulturális identitásunkat egy zeneszerző szellemisége ilyen mértékben meghatározza – és ezzel talán egyedülállóak vagyunk a világon.”