XLIII. TÁNCHÁZTALÁLKOZÓ • 2024. április 5–7.
Lapszám:
Kezdőoldal: 32
Műfaj:
 =>  
Csáfordi Magdolna a Kézműves foglalkozások szerepéről megfogalmazott gondolatait ismerteti a hasonló elnevezésű cikk során. Szerinte a hagyományos paraszti társadalom és kultúra megőrizte szokásaiban, táncaiban, öltözetében,  tárgyalkotó kultúrájában az ember anyagi és szellemi léte közötti kapcsolatokat. A tanulmányban Csáfordi Magdolna beszél még az iskolai oktatás problémáiról pl. a hangsúly az értékek képzésén van, ezzel szemben a Kézműves foglalkozásoknak óriási szerepük van a dolgok komplexitásának a megértésében.Véleménye szerint a kézműves foglalkozáson az alkotás látható a középpontban, és a gyerekek különböző anyagokal találkozhatnak, illetve újrafogalmazzák a tárgy formája–díszítő motívumai segítségével a közösség kultúrájának elemeit (pl. életfa, szerelmi jelképek stb.). A végén megjegyzi Csáfordi Magdolna, hogy a foglalkozásokat az oktatók időhöz, évszakhoz, jeles napokhoz igazítják. Ennek oka, hogy a a gyermekeknek legyen kapcsolódásuk a térhez és időhöz, melyben élünk.